آموزش جفت کردن ساعت‌های هوشمند Android Wear

ساعت‌های هوشمند اندرویدی یا به اصطلاح ساعت‌هایی که سیستم‌عامل‌شان اندروید ور می‌باشد، در بین تمامی ساعت‌های هوشمند امروزی بیشترین تطابق پذیری را با گوشی‌های هوشمند دارند. ساعت‌های هوشمند سامسونگ که معمولا با سیستم‌عامل تایزن طراحی می‌شوند، اکثرا با گوشی‌های هوشمند خود سامسونگ و بعضا با برخی گوشی‌های اندرویدی که حافظه رم‌شان حداقل 1.5 گیگابایت است جفت می‌شوند. ساعت‌های اپل نیز تنها با گوشی‌های خود این کمپانی قابلیت جفت شدن دارند. اما قضیه در مورد ساعت‌هایی که از سیستم‌عامل Android Wear برخوردارند متفاوت است. این ساعت‌ها با تمامی گوشی‌های اندرویدی که نسخه اندرویدشان 4.3 به بالا می‌باشد و تمامی گوشی‌های اپل که نسخه iOS آنها 8.2 یا بالاتر باشد، می‌توانند جفت شوند. از این رو قابلیت سازگاری به یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت ساعت‌های هوشمند کمپانی‌های موتورولا، هواوی، ایسوس و ال‌جی تبدیل شده است. در این نوشتار قصد داریم طریقه جفت‌سازی ساعت Moto 360 (به نمایندگی از دیگر ساعت‌های اندرویدی) را با گوشی‌های اندرویدی و آیفون آموزش دهیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

جدیدترین ابزارهای سلامتی 

جفت کردن ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی‌های اندرویدی

شرط لازم و کافی برای اینکه ساعت هوشمند اندرویدی بتواند با یک گوشی اندرویدی جفت شود، نسخه اندروید گوشی می‌باشد. بدین شکل که اگر نسخه اندروید گوشی 4.3 یا بالاتر باشد منطقا باید با هر ساعتی که اجرا کننده اندروید پوشیدنی باشد جفت شود. قبل از آغاز مراحل جفت‌سازی ساعت با گوشی اندرویدی بایستی اپلیکیشن Android Wear را روی گوشی‌تان نصب کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Android Wear از پلی استور

گام 1 – پس از نصب اپلیکیشن اندروید ور آن را اجرا کنید و با کلیک روی فلش آبی رنگ اجازه دهید که گوشی‌تان دستگاه‌های اجرا کننده اندروید ور (ساعت هوشمندتان) را جستجو کند.

گام 2 – پس از نمایش نام ساعت، روی آن کلیک کنید تا جفت‌سازی ساعت با گوشی آغاز شود. با آغاز این مرحله هم در ساعت هوشمندتان و هم در گوشی‌تان کد جفت‌سازی نمایش داده می‌شود که بایستی در هر دو دستگاه این کد را تایید کنید.

گام 3 – پس از تایید، باید چند لحظه منتظر بمانید تا ساعت به گوشی‌تان متصل شود. نمایش پیام “Paired” نشان دهنده اتمام عملیات جفت‌سازی ساعت با گوشی می‌باشد. البته پس از این باید برخی تنظیمات که در ادامه نمایش داده می‌شوند را انجام دهید.

گام 4 – پس از اتمام عملیات جفت‌سازی، ساعت (بسته به نوع ساعت هوشمند اندرویدی‌تان) با اتصال به پلی‌استور برخی از آپدیت‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی را دانلود خواهد کرد که باید تا اتمام این کار نیز صبر کنید. پس از اتمام، ساعت هوشمندتان آماده استفاده می‌باشد.

قیمت خرید ساعت های هوشمند 

جفت کردن ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی‌های آیفون

در ابتدا امکان جفت سازی ساعت‌های اندرویدی با محصولات کمپانی اپل وجود نداشت. اما محبوبیت و تنوع طراحی و رنج متفاوت قیمت ساعت‌های هوشمند اندرویدی از یک سو و قیمت نه چندان به صرفه ساعت‌های خود اپل از سویی دیگر دلایلی بودند که باعث شد گوگل اپلیکیشن Android Wear را برای iOS عرضه کند. چنانکه نسخه iOS گوشی اپل آیفون‌تان 8.2 یا بالاتر باشد، می‌توانید تمامی ساعت‌های هوشمندی که اجرا کننده اندروید ور هستند را با گوشی‌تان جفت کنید. ابتدا لازم است که اپلیکیشن Android Wear را از App Store اپل دانلود کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Android Wear از اپ استور اپل

گام 1 – پس از دانلود، اپلیکیشن را باز کنید. همانند روال جفت‌سازی با گوشی‌های اندرویدی، با انتخاب فلش آبی رنگ عملیات جفت‌سازی آغاز خواهد شد.

گام 2 – حال بایستی باید ساعت‌تان را به شارژر وصل کرده و با کشیدن صفحه‌نمایش به کناره‌ها اعلام کنید که ساعت‌تان آماده جفت‌سازی است.

گام 3 – پس از اینکه ساعت‌تان را به شارژر متصل کردید، نام ساعت روی اپلیکیشن Android Wear نمایش داده خواهد شد که بایستی روی آن کلیک کنید.

گام 4 – سپس روی صفحه‌نمایش ساعت برای جفت‌سازی کدی نمایش داده خواهد شد که بایستی آن را وارد گوشی‌تان کنید و گزینه “Pair” را انتخاب کرده و صبر کنید تا عملیات جفت‌سازی اتمام یابد.

گام 5 – پس از اینکه ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی آیفون‌تان جفت شد، بایستی بار دیگر منتظر بمانید تا عملیات بروز رسانی ساعت اتمام یابد. در ادامه نیز با برخی تنظیمات روبرو خواهید شد که به سلیقه خودتان می‌توانید این مراحل را پشت سر بگذارید.

قیمت خرید مچ بند های سونی 

لازم به ذکر است که منوی فارسی نیز برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی در دسترس است و مانند شکل زیر می‌توان از داخل اپلیکیشن Android Wear زبان پیش‌فرض ساعت را تغییر داد.همانطور که مشاهده کردید، فرایند عملیات جفت‌سازی ساعت هوشمند اندرویدی چه با گوشی‌های اندرویدی و چه آیفون چندان هم پیچیده نیست. اما چنانکه اقدام به خرید ساعت هوشمند کرده‌اید و در هر یک از مراحل جفت‌سازی با گوشی مشکلی دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما کاربران عزیز باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.