بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند

گجت‌های پوشیدنی امروزه تبدیل به یکی از پر طرفدارترین محصولات کمپانی‌های الکترونیکی شده‌اند و از همین رو اکثر کمپانی‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند درصدِ قابل توجهی از تمرکز خود را به این محصولات اختصاص داده‌اند. در این میان، مچ‌بندهای هوشمند – Smart Bands – یکی از پر کاربردترین و محبوب‌ترین محصولات از این خانواده به شمار می‌روند و از لحاظ بلوغ تکنولوژی می‌توان ادعا کرد که این محصولات بهتر از هر گجت پوشیدنی دیگر به استانداردهای مورد انتظار رسیده‌اند. با این وجود، مچ‌بندهای هوشمند با یک رقیب سر سخت روبرو هستند و آن هم ساعت‌های هوشمند است که تقریبا تمامی امکاناتی که مچ‌بندها ارایه می‌دهند را دارا می‌باشند. اما واقعیت امر این است که ساعت‌های هوشمند برای کنار زدن مچ‌بندهای هوشمند با دو مشکل اساسی روبرو هستند:

  1. طول عمر ساعت‌های هوشمند به مراتب پایین‌تر از مچ‌بندهای هوشمند است.
  2. طراحی و وزن ساعت‌های هوشمند برای کاربری‌های ورزشی روزانه چندان مناسب نیست.

چنانچه قبلا تجربه کار با ساعت‌های هوشمند را داشته باشید، حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که اگر قبل از خواب ساعت‌تان را در شارژ قرار ندهید و شارژر ساعت‌تان به همراه‌تان نباشد، باید یک روز کاری با یک ساعت هوشمند خاموش را سپری کنید. اما مچ‌بندهای هوشمند گاها در برخی مدل‌ها قادر هستند تا دو هفته تنها با یک بار شارژ دوام بیاورند. درباره مساله دوم نیز باید اشاره کنیم که برای افرادی که دلیل اصلی آنها برای خرید ساعت یا مچ‌بند هوشمند قابلیت‌های سلامتی است، ساعت‌های هوشمند چندان مناسب نیستند.

در ادامه این نوشتار قصد داریم بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند را با در نظر گرفتن قیمت خرید، امکانات و نوع استفاده از آنها را معرفی کنیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

مچ‌بند هوشمند سامسونگ Gear Fit

با وجود اینکه تقریبا دو سال از معرفی و عرضه مچ‌بند سامسونگ گیر فیت می‌گذرد، اما همچنان این محصول جزو بهترین گزینه‌های خرید مچ‌بند هوشمند می‌باشد. طراحی این مچ‌بند کاملا اسپورت بوده و با توجه به امکانات و قابلیت‌هایش می‌توان بهترین کاربری آن را کاربری‌های ورزشی دانست. وزن این مچ‌بند تنها 27 گرم بوده و مجهز به صفحه‌نمایش خمیده 1.8 اینچی می‌باشد. بهترین سازگاری این مچ‌بند با گوشی‌های سامسونگ بوده و برای جفت‌سازی آن با دیگر گوشی‌های اندرویدی (برای بروز رسانی نرم‌افزاری)، مچ‌بند در ابتدا باید با یک گوشی سامسونگ جفت شود. کاربران گوشی‌های آیفون نیز در صورتی که علاقه‌مند به خرید این مچ‌بند هستند، باید از قید برخی از امکانات Gear Fit بگذرند. بدین شکل می‌توان اصلی‌ترین نکته منفی این مچ‌بند را در سازگاری آن با گوشی‌های هوشمند دانست.

آموزش جفت کردن مچ‌بند هوشمند Samsung Gear Fit

مچ‌بند هوشمند هواوی Honor Band Zero

کمپانی هواوی از دیگر بزرگان دنیای اسمارت‌فون‌ها می‌باشد که در طی یکی دو سال اخیر فعالیت‌های خود را به حوزه مچ‌بند و ساعت هوشمند نیز گسترش داده است. مچ‌بند هواوی هانر بند Zero یکی از متفاوت‌ترین محصولات در این دسته می‌باشد که برخلاف اکثر رقبای خود به صفحه‌نمایش فرم گرد مجهز شده است. بندهای ساعت پلاستیکی بوده و بدنه اصلی از فلز می‌باشد. همانند دیگر مچ‌بندها این محصول نیز با گواهی‌های ضد آب و گرد و غبار همراه است. اندازه صفحه‌نمایش این مچ‌بند برابر با 1.06 اینچ بوده و پنل آن از نوع OLED می‌باشد. آلارم، پایش وضعیت خواب، گام شمار و نمایش دریافت نوتیفیکیشن و پیام از قابلیت‌های اصلی این مچ‌بند محسوب می‌شوند. در میان امکانات و قابلیت‌های بسیار Honor Band Zero متاسفانه خبری از سنسور شمارنده ضربان قلب نیست. طراحی این مچ‌بند بدون شک یکی از بهترین‌ها و متفاوت‌ترین‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم، اما همین طراحی باعث می‌شود که این مچ‌بند را برای ورزشکاران حرفه‌ای گزینه مناسبی ندانیم.

آموزش جفت‌سازی مچ‌بند هوشمند Huawei Honor Band Zero

مچ‌بند هوشمند هواوی TalkBand B2

نسل دوم مچ‌بندهای هواوی تالکبند با حفظ ظاهر و با ارتقای امکانات بیش از یک سال پیش معرفی و عرضه شده است. این مچ‌بند با ظاهری بسیار زیبا و در دو نسخه بند پلاستیکی برای رنگ‌های سفید و مشکی و بند چرمی برای رنگ طلایی طراحی شده است. با توجه به وزن 31 گرمی این مچ‌بند، مطمئنن در استفاده‌های طولانی مدت مچ دست‌تان چندان اذیت نخواهد شد. ویژگی جالب مچ‌بند Huawei TalkBand B2 مربوط به قابلیت جداسازی ساعت از بندها و استفاده از آن به عنوان هندزفری بلوتوثی می‌باشد. صفحه‌نمایش مستطیلی مچ‌بند از نوع PMOLED بوده و دارای بزرگی 0.73 اینچ می‌باشد. در مورد امکانات اصلی آن نیز می‌توان به پایش وضعیت خواب، تنظیم هشدار، نمایش نوتیفیکیشن‌ها و پیامک‌ها، پایش فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. این مچ‌بند با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگار است و کار جفت کردن آن چندان هم پیچیده نیست.

آموزش جفت کردن مچ‌بند Huawei TalkBand B2

مچ‌بند هوشمند شیائومی Mi Band Pedometer

مچ‌بند شیائومی Mi-Band-Pedometer را شاید بتوان ارزان‌ترین محصول موجود در بازار فعلی مچ‌بندهای هوشمند معرفی کرد که به‌رغم قیمت خرید بسیار پایین، امکانات بسیار مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، این محصول فاقد صفحه‌نمایش بوده و برای استفاده از امکانات آن بایستی از گوشی جفت‌شده با آن استفاده کنید. در مورد سازگاری نیز باید اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و iOS می‌توانند میزبانان این مچ‌بند باشند. فقط سه چراغ LED روی مچ‌بند قرار دارد که نشان‌دهنده میزان شارژ دستگاه است. در مورد طول عمر باتری آن نیز باید بگوییم که این مچ‌بند می‌تواند بیشتر از هر مچ‌بند هوشمند دیگری شارژ نگه دارد – طول عمر تقریبی آن یک ماه می‌باشد. وزن این مچ‌بند فقط 9 گرم می‌باشد.

قیمت خرید مچ بند هوشمند 

مچ‌بند هوشمند سونی SmartBand Talk SWR30

مچ‌بند SWR30 نسل دوم مچ‌بندهای هوشمند سونی می‌باشد که با اضافه شدن صفحه‌نمایش همراه شده است. این مچ‌بند نیز با فرم مستطیلی طراحی شده و صفحه‌نمایش آن از نوع کاغذهای الکترونیکی (E ink) می‌باشد. با وجود اینکه برخورداری از صفحه‌نمایش برای مچ‌بند سونی اسمارت‌بند تالک SWR30 در مقایسه با نسل اول مزیت بزرگی محسوب می‌شود، اما متاسفانه سنسور شمارنده ضربان قلب در نسل دوم حذف شده است. دیگر نکته منفی درباره این مچ‌بند، مربوط به طول عمر پایین باتری آن می‌باشد. در حالی که باتری دیگر مچ‌بندهای هوشمند به طور میانگین یک هفته دوام می‌آورند، باتری 70mAh این مچ‌بند در بهترین حالت می‌تواند تنها سه روز دوام آورد. نمایش نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های مختلف، نمایش کاملا پیام‌های متنی، دریافت و پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی و شمارش گام‌ها از قابلیت‌های اصلی این مچ‌بند محسوب می‌شوند. نکته آخر اینکه فقط گوشی‌های اندرویدی می‌توانند میزبان این مچ‌بند باشند و اپلیکیشن جفت‌سازی این مچ‌بند برای سیستم‌عامل iOS موجود نمی‌باشد.

آموزش جفت سازی ساعت سامسونگ Gear S با تمامی گوشی‌ها

ساعت هوشمند سامسونگ Gear S به دلیل کاربرد مستقل از گوشی‌های هوشمند به یکی از پر طرفدارترین ساعت‌های هوشمند دنیا تبدیل شده است. البته با وجود اینکه می‌توان به شکل مستقل نیز از این ساعت استفاده کرد، اما جفت‌سازی آن با گوشی و نمایش نوتیفیکیشن‌های آن خالی از لطف نیست. این ساعت هوشمند سامسونگ نیز به مانند دیگر محصولات این کمپانی در همین دسته با مشکل جفت‌سازی با گوشی‌های غیر سامسونگی همراه هستند. از همین رو قصد داریم در این نوشتار طریقه فعال کردن ساعت هوشمند Gear S بدون گوشی هوشمند، جفت‌سازی آن با گوشی‌های سامسونگ، جفت‌سازی آن با دیگر گوشی‌های اندرویدی و جفت‌سازی آن با گوشی‌های آیفون را آموزش دهیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

قیمت خرید ساعت های هوشمند

جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های سامسونگ

در ابتدا قصد داریم استانداردترین روش استفاده از این ساعت که جفت‌سازی آن با گوشی‌های سامسونگ باشد را آموزش دهیم. برای این منظور بایستی از داخل اپلیکیشن Galaxy App اپلیکیشن Samsung Gear Manager را دانلود و نصب کنید.

گام 1- پس از نصب Gear Manager، اپلیکیشن را باز کردن و از گوشه سمت راست بالا روی آیکون سه نقطه‌ای کلیک کرده و گزینه “Search for new device” را انتخاب کنید.

گام 2- پس از اتمام جستجو و نمایش نام ساعت (که فرایند چندان زمان‌بری هم نیست) روی آن کلیک کنید و درخواست جفت‌سازی را از هر دو دستگاه تایید کنید.

گام 3- با تایید درخواست بالا فرایند جفت‌سازی آغاز شده و پس از نهایتا یک دقیقه این فرایند اتمام می‌یابد. البته پس از پایان جفت‌سازی بایستی منتظر برخی برروز رسانی‌ها و نصب خودکار برخی اپلیکیشن‌ها باشید.

پس از اینکه اپلیکیشن Gear Manager بروز رسانی‌های لازم را برای ساعت دانلود و نصب کرد، با چند مرحله تنظیمات روبرو خواهید شد که پس از آنها ساعت هوشمند گیر اس آماده استفاده می‌باشد.

آموزش استفاده از ساعت Samsung Gear S بدون گوشی هوشمند

در بین ساعت‌های هوشمند مطرح، ساعت سامسونگ Gear S تنها محصولی می‌باشد که بدون جفت‌سازی با گوشی می‌توان از آن استفاده کرد. برای استفاده مستقل از Gear S مراحل زیر را دنبال کنید.

گام 1- چنانکه برای اولین بار ساعت هوشمند گیر S را روشن کنید، همانند شکل زیر با صفحه‌ای روبرو خواهید شد که از شما درخواست می‌کند اپلیکیشن Samsung Gear را روی گوشی نصب کنید. البته ممکن است زبان پیش‌فرض ساعت چینی باشد که مشکلی برای این فرایند ایجاد نخواهد کرد. به هر حال از بین دو گزینه آبی رنگ موجود در پایین صفحه گزینه سمت راست که Next باشد را انتخاب کنید.

گام 2- در این صفحه در گوشه سمت چپ بالا لوگوی سفید رنگ ساعت را مشاهده خواهید کرد. روی این لوگو 25 الی 30 بار ضربه بزنید تا با یک پیام مرتبط با بلوتوث روبرو شوید. به محض مواجه شدن با این پیام دست نگه دارید تا این پیام از صفحه ساعت محو شود.

گام 3- پس از اینکه پاپ آپ مربوط به بلوتوث از صفحه‌نمایش ساعت‌تان محو شد، انگشت‌تان را این‌بار روی لوگوی ساعت به مدت 5 ثانیه نگه دارید. پس از انجام این‌کار ساعت Gear S تان بدون اینکه با هیچ گوشی جفت شود با نمایش پیام زیر فعال خواهد شد.

جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های اندرویدی

برای جفت‌سازی ساعت هوشمند Samsung Gear S با گوشی‌های غیر سامسونگی (چه اندرویدی و چه آیفون) ابتدا لازم است که طبق دستورالعمل بالا ساعت را فعال کنید. در ضمن لازم به ذکر است که در صورتی که Gear S را با یک گوشی غیر سامسونگی جفت کنید، باید از برخی از امکانات ساعت مانند نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی روی ساعت چشم‌پوشی کنید.

گام 1- پس از فعال کردن ساعت، به بخش تنظیمات ساعت رفته و بلوتوث را پیدا کنید. مانند شکل زیر، تیک گزینه Make Visible را زده تا مطمئن شوید که دیگر دستگاه‌ها می‌توانند بلوتوث ساعت‌تان را پیدا کنند.

گام 2- حال از داخل گوشی اندرویدی‌تان نیز به تنظیمات بلوتوث رفته و با مشاهده بلوتوث Gear S آن را انتخاب کنید تا این دو دستگاه از طریق بلوتوث به هم متصل شوند. با انتخاب Gear S در هر دو دستگاه درخواستی مبنی بر تایید اتصال نمایش داده خواهد شد که بایستی آنها را تایید کنید.

گام 3- پس از اینکه بلوتوث Gear S را با گوشی اندرویدی جفت کردید، سوالی مبنی بر مورد اعتماد بودن دستگاه جفت شده (Gear S) پرسیده می‌شود که باید تایید شود. حال با رفتن به پروفایل بلوتوث Gear S در داخل گوشی مشاهده خواهید کرد که ساعت Gear S تان با قابلیت‌های صوتی به گوشی‌تان متصل شده است.

گام 4- حال برای اینکه از جفت شدن صحیح این ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی اطمینان حاصل کنید، می‌توانید با شماره گوشی‌تان تماس گرفته و با ساعت‌تان این تماس را پاسخ دهید.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های غیر سامسونگی با محدودیت‌هایی همراه است که اجازه دهید به این محدودیت‌ها بعد از آموزش جفت‌سازی این ساعت با گوشی‌های آیفون بپردازیم.

آموزش جفت‌سازی ساعت Samsung Gear S با گوشی‌های آیفون

فرایند جفت کردن این ساعت با گوشی‌های آیفون تفاوتی با جفت کردن آن با گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ ندارد و تنها تفاوت را می‌توان در تفاوت منوی تنظمیات دو سیستم‌عامل اندروید و iOS خلاصه کرد. به هر حال مانند روال قبلی ابتدا باید ساعت Gear S را بدون جفت کردن فعال کنید.

گام 1- در منوی Gear S به تنظیمات ساعت رفته و در بخش “Connection” گزینه بلوتوث را پیدا کنید و از فعال بودن گزینه بلوتوث و “Make Visible” اطمینان حاصل کنید.

گام 2- حال از بخش تنظیمات گوشی آیفون‌تان نیز بلوتوث را روشن کرده و صبر کنید تا گوشی‌تان ساعت Gear S را پیدا کند. با کلیک روی Gear S گوشی‌تان به Gear S متصل خواهد شد. البته درخواستی مبنی بر اتصال گوشی آیفون روی ساعت نمایش داده خواهد شد که باسیتی باید آن را تایید کنید.

گام 3- برای اینکه مطمئن شوید گوشی‌تان به درستی با Gear S جفت شده است، می‌توانید یک تماس صوتی بر قرار کرده و با ساعت پاسخ‌گوی تماس ورودی به گوشی‌تان باشید.

محدودیت‌های جفت کردن ساعت Gear S با گوشی غیر سامسونگی

خب همانطور که اشاره کردیم جفت کردن این ساعت با گوشی غیر سامسونگی با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود. تمامی محدودیت‌هایی که شامل این‌گونه جفت‌سازی‌ها خواهد شد به شرح زیر است:

  • عدم نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی روی ساعت
  • عدم نمایش لیست مخاطبان گوشی
  • عدم همگام‌سازی تقویم گوشی با ساعت
  • دستیار صوتی S Voice
  • عدم امکان استفاده از قابلیت Find My Device
  • عدم امکان نصب اپلیکیشن‌های سوم شخص و استفاده از برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

با وجود اینکه استفاده از Gear S با گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ و همچنین گوشی‌های کمپانی اپل با محدودیت‌های بالا همراه است، باز می‌توان Gear S را بهترین گزینه خرید ساعت هوشمند سیم‌کارت خور دانست. مخصوصا به دلیل اینکه هرچه قدر هم محدود اما با تمامی گوشی‌های هوشمند جفت می‌شود.

آموزش جفت کردن مچ‌بند هوشمند هواوی Honor Band Zero

همگام با رشد و پیشرفت‌های ساعت‌های هوشمند، شاهد پیشرفت مچ‌بندهای هوشمند نیز هستیم. بسیاری از کمپانی‌های مطرح محصولات ارزان‌قیمتی در این دسته عرضه بازارهای جهانی کرده‌اند که در این بین می‌توان چندین مورد را در بازار ایران نیز تهیه کرد. مچ‌بند هوشمند هواوی Honor Band Zero یکی از همین محصولات است که بیشتر از آنکه طراحی‌اش شبیه به مچ‌بند باشد، شبیه به ساعت‌های هوشمند می‌باشد. قیمت مچ‌بند هوشمند هواوی Band Zero در کنار امکانات و قابلیت‌هایش از دلایل موفقیت این مچ‌بند می‌باشند. البته در این بحث قصد معرفی و یا نقد و بررسی این مچ‌بند را نداریم و هدف، آموزش نحوه جفت کردن مچ‌بند هواوی هانر بند زیرو می‌باشد. معمولا جفت‌سازی مچ‌بندهای هوشمند بسیار آسان‌تر از ساعت‌های هوشمند بوده و این مساله درباره این محصول هواوی نیز صدق می‌کند. با ما همراه باشید تا مروری بر فعال کردن Huawei Honor Band Zero با گوشی‌های اندرویدی و آیفون داشته باشیم.

قیمت روز خرید ساعت هوشمند سامسونگ 

جفت‌سازی مچ‌بند هوشمند هواوی Honor Band Zero

جفت‌سازی گجت‌های پوشیدنی هواوی نیز به مانند سامسونگی‌ها بر عهده اپلیکیشن خود کمپانی سازنده است. اپلیکیشن Huawei Wear ابزاری است که برای اکثر گجت‌های پوشیدنی هواوی به کار گرفته می‌شود و همچنین هم در اپ استور iOS و هم در پلی استور گوگل موجود می‌باشد. پس در ابتدا لازم است که اپلیکیشن هواوی ور را دانلود و نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن Huawei Wear از App Store آیفون

دانلود اپلیکیشن Huawei Wear از Play Store اندروید

گام 1- اپلیکیشن Huawei Wear را باز کنید. تمامی گجت‌هایی که با این اپلیکیشن می‌توانند جفت شوند نمایش داده خواهد شد. برای جفت کردن Honor Band Zero بایستی گزینه Honor Band Z1 را انتخاب کنید.

گام 2- پس از اینکه روی گزینه Honor Band Z1 کلیک کردید، اپلیکیشن Huawei Wear به دنبال مچ‌بندهای Honor Band Zero که در دامنه بلوتوث گوشی‌تان قرار دارد خواهد گشت. پس از اینکه نام مچ‌بندتان را مشاهده کردید روی آن کلیک کنید.

گام 3- در مرحله پایانی درخواستی مبنی بر جفت شدن مچ‌بند با گوشی بر روی صفحه‌نمایش هر دو دستگاه نمایش داده می‌شود که بایستی هر دو را تایید کنید.

خب حال مچ‌بند Huawei Honor Band Zero به شکل کامل با گوشی هوشمندتان جفت شده و می‌توانید هم از داخل مچ‌بند و هم اپلیکیشن نصب شده روی گوشی‌تان به تمامی قابلیت‌های سلامتی و تنظیمات مچ‌بند دسترسی داشته باشید.

آموزش جفت‌سازی مچ‌بند هواوی TalkBand B2

هواوی TalkBand B2 یکی از خاص‌ترین محصولات این کمپانی در دسته مچ‌بندهای هوشمند می‌باشد. جدا از بحث قیمت خرید مچ‌بند هوشمند Huawei TalkBand B2 باید اشاره کنیم که این محصول با امکانات و ظاهر بسیار مناسبی طراحی شده است. منحصربفرد ترین ویژگی این مچ‌بند، امکان جدا شدن بدنه اصلی مچ‌بند از قالب آن و استفاده از آن به عنوان هندزفری بلوتوثی می‌باشد. برخلاف مچ‌بند محبوب سامسونگی‌ها – Gear Fit – نماینده هواوی در بحث جفت شدن مشکلی با هیچ یک از دو سیستم‌عامل اندروید و iOS نخواهد داشت. در ادامه مطلب نگاهی به نحوه جفت شدن مچ‌بند هوشمند هواوی تالکبند بی 2 خواهیم انداخت، با تبلت‌فون همراه باشید.

قیمت خرید ساعت های هوشمند هوآوی

آموزش جفت‌سازی مچ‌بند هواوی TalkBand B2

همانطور که در آموزش جفت‌سازی مچ‌بند هواوی Honor Band Zero اشاره کردیم، کار جفت‌سازی مچ‌بندهای هواوی بر عهده اپلیکیشن Huawei Wear می‌باشد که می‌توان به راحتی هم از پلی استور گوگل و هم از اپ استور iOS آن را دانلود و نصب کرد. درباره سازگاری این مچ‌بند نیز باید اشاره کنیم که در صورتی که گوشی‌تان اندرویدی باشد، باید نسخه سیستم‌عامل‌تان حداقل 4.0 و در صورتی که iOS باشد، باید 7.0 باشد. دومین و آخرین شرط سازگاری نیز مربوط به نسخه بلوتوث گوشی‌تان (3.0 و یا بالاتر) می‌شود.

دانلود اپلیکیشن Huawei Wear از App Store آیفون

دانلود اپلیکیشن Huawei Wear از Play Store اندروید

گام 1- بعد از نصب اپلیکیشن، مچ‌بند تان را روشن کرده و تنها دکمه موجود روی مچ‌بند را چند ثانیه نگه دارید تا با آیکون بلوتوث روی صفحه مچ‌بند روبرو شوید. سپس با فشردن این آیکون، بلوتوث TalkBand B2 روشن خواهد شد.

گام 2- حال همین کار را با گوشی خود نیز انجام داده و پس از اسکن بلوتوث، روی نام مچ‌بند کلیک کرده و درخواست جفت‌سازی TalkBand B2 را روی گوشی تایید کنید.

گام 3- حال مچ‌بند هواوی تالکبند بی 2 به درستی از طریق بلوتوث به گوشی‌تان متصل شده است. کافی است اپلیکیشن Huawei Wear را از داخل گوشی‌تان اجرا کرده و به تنظیمات و قابلیت‌های مچ‌بندتان دسترسی داشته باشید.

با وجود اینکه در ابتدای کار برای راه‌اندازی این مچ‌بند بایستی با یک گوشی هوشمند جفت شود، اما پس از این کار می‌توان تالکبند بی 2 را بدون نیاز به هیچ گوشی استفاده کرد. البته استفاده بدون گوشی از این گجت با کمی محدودیت همراه است که قابلیت‌های سلامتی مچ‌بند را تحت شعاع قرار نمی‌دهد.

آموزش جفت کردن ساعت‌های هوشمند Android Wear

ساعت‌های هوشمند اندرویدی یا به اصطلاح ساعت‌هایی که سیستم‌عامل‌شان اندروید ور می‌باشد، در بین تمامی ساعت‌های هوشمند امروزی بیشترین تطابق پذیری را با گوشی‌های هوشمند دارند. ساعت‌های هوشمند سامسونگ که معمولا با سیستم‌عامل تایزن طراحی می‌شوند، اکثرا با گوشی‌های هوشمند خود سامسونگ و بعضا با برخی گوشی‌های اندرویدی که حافظه رم‌شان حداقل 1.5 گیگابایت است جفت می‌شوند. ساعت‌های اپل نیز تنها با گوشی‌های خود این کمپانی قابلیت جفت شدن دارند. اما قضیه در مورد ساعت‌هایی که از سیستم‌عامل Android Wear برخوردارند متفاوت است. این ساعت‌ها با تمامی گوشی‌های اندرویدی که نسخه اندرویدشان 4.3 به بالا می‌باشد و تمامی گوشی‌های اپل که نسخه iOS آنها 8.2 یا بالاتر باشد، می‌توانند جفت شوند. از این رو قابلیت سازگاری به یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت ساعت‌های هوشمند کمپانی‌های موتورولا، هواوی، ایسوس و ال‌جی تبدیل شده است. در این نوشتار قصد داریم طریقه جفت‌سازی ساعت Moto 360 (به نمایندگی از دیگر ساعت‌های اندرویدی) را با گوشی‌های اندرویدی و آیفون آموزش دهیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

جدیدترین ابزارهای سلامتی 

جفت کردن ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی‌های اندرویدی

شرط لازم و کافی برای اینکه ساعت هوشمند اندرویدی بتواند با یک گوشی اندرویدی جفت شود، نسخه اندروید گوشی می‌باشد. بدین شکل که اگر نسخه اندروید گوشی 4.3 یا بالاتر باشد منطقا باید با هر ساعتی که اجرا کننده اندروید پوشیدنی باشد جفت شود. قبل از آغاز مراحل جفت‌سازی ساعت با گوشی اندرویدی بایستی اپلیکیشن Android Wear را روی گوشی‌تان نصب کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Android Wear از پلی استور

گام 1 – پس از نصب اپلیکیشن اندروید ور آن را اجرا کنید و با کلیک روی فلش آبی رنگ اجازه دهید که گوشی‌تان دستگاه‌های اجرا کننده اندروید ور (ساعت هوشمندتان) را جستجو کند.

گام 2 – پس از نمایش نام ساعت، روی آن کلیک کنید تا جفت‌سازی ساعت با گوشی آغاز شود. با آغاز این مرحله هم در ساعت هوشمندتان و هم در گوشی‌تان کد جفت‌سازی نمایش داده می‌شود که بایستی در هر دو دستگاه این کد را تایید کنید.

گام 3 – پس از تایید، باید چند لحظه منتظر بمانید تا ساعت به گوشی‌تان متصل شود. نمایش پیام “Paired” نشان دهنده اتمام عملیات جفت‌سازی ساعت با گوشی می‌باشد. البته پس از این باید برخی تنظیمات که در ادامه نمایش داده می‌شوند را انجام دهید.

گام 4 – پس از اتمام عملیات جفت‌سازی، ساعت (بسته به نوع ساعت هوشمند اندرویدی‌تان) با اتصال به پلی‌استور برخی از آپدیت‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی را دانلود خواهد کرد که باید تا اتمام این کار نیز صبر کنید. پس از اتمام، ساعت هوشمندتان آماده استفاده می‌باشد.

قیمت خرید ساعت های هوشمند 

جفت کردن ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی‌های آیفون

در ابتدا امکان جفت سازی ساعت‌های اندرویدی با محصولات کمپانی اپل وجود نداشت. اما محبوبیت و تنوع طراحی و رنج متفاوت قیمت ساعت‌های هوشمند اندرویدی از یک سو و قیمت نه چندان به صرفه ساعت‌های خود اپل از سویی دیگر دلایلی بودند که باعث شد گوگل اپلیکیشن Android Wear را برای iOS عرضه کند. چنانکه نسخه iOS گوشی اپل آیفون‌تان 8.2 یا بالاتر باشد، می‌توانید تمامی ساعت‌های هوشمندی که اجرا کننده اندروید ور هستند را با گوشی‌تان جفت کنید. ابتدا لازم است که اپلیکیشن Android Wear را از App Store اپل دانلود کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Android Wear از اپ استور اپل

گام 1 – پس از دانلود، اپلیکیشن را باز کنید. همانند روال جفت‌سازی با گوشی‌های اندرویدی، با انتخاب فلش آبی رنگ عملیات جفت‌سازی آغاز خواهد شد.

گام 2 – حال بایستی باید ساعت‌تان را به شارژر وصل کرده و با کشیدن صفحه‌نمایش به کناره‌ها اعلام کنید که ساعت‌تان آماده جفت‌سازی است.

گام 3 – پس از اینکه ساعت‌تان را به شارژر متصل کردید، نام ساعت روی اپلیکیشن Android Wear نمایش داده خواهد شد که بایستی روی آن کلیک کنید.

گام 4 – سپس روی صفحه‌نمایش ساعت برای جفت‌سازی کدی نمایش داده خواهد شد که بایستی آن را وارد گوشی‌تان کنید و گزینه “Pair” را انتخاب کرده و صبر کنید تا عملیات جفت‌سازی اتمام یابد.

گام 5 – پس از اینکه ساعت هوشمند اندرویدی با گوشی آیفون‌تان جفت شد، بایستی بار دیگر منتظر بمانید تا عملیات بروز رسانی ساعت اتمام یابد. در ادامه نیز با برخی تنظیمات روبرو خواهید شد که به سلیقه خودتان می‌توانید این مراحل را پشت سر بگذارید.

قیمت خرید مچ بند های سونی 

لازم به ذکر است که منوی فارسی نیز برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی در دسترس است و مانند شکل زیر می‌توان از داخل اپلیکیشن Android Wear زبان پیش‌فرض ساعت را تغییر داد.همانطور که مشاهده کردید، فرایند عملیات جفت‌سازی ساعت هوشمند اندرویدی چه با گوشی‌های اندرویدی و چه آیفون چندان هم پیچیده نیست. اما چنانکه اقدام به خرید ساعت هوشمند کرده‌اید و در هر یک از مراحل جفت‌سازی با گوشی مشکلی دارید، می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت جوابگوی سوالات شما کاربران عزیز باشیم.